Kockák

Kockák

kockak.py

import random

Ez a modul lehetővé teszi véletlenszámok generálását.

N = int(input("Hány alkalommal legyen feldobás? "))

Bekéri a felhasználótól a dobások számát (N), és egész számként tárolja.

anni_gyoz = 0

panni_gyoz = 0

Inicializáljuk Anni és Panni győzelmeinek számlálóját 0-ra.

for i in range(N):

Egy ciklust indítunk, amely N alkalommal fut.

dob1 = random.randint(1, 6)

dob2 = random.randint(1, 6)

dob3 = random.randint(1, 6)

Generál három véletlenszámot (1-től 6-ig) a dobókockákra.

osszeg = dob1 + dob2 + dob3

Kiszámolja a három kocka számának összegét.

if osszeg < 10:

Pééééééééééééééééé Ellenőrzi, hogy az összeg kisebb-e, mint 10.

print(f"Dobás: {dob1} + {dob2} + {dob3} = {osszeg} Nyert: Anni")

Kiírja az aktuális dobás eredményét és Anni győzelmét.

anni_gyoz += 1

Növeli Anni győzelmeinek számlálóját.

else:

Ha az összeg 10 vagy annál nagyobb...

print(f"Dobás: {dob1} + {dob2} + {dob3} = {osszeg} Nyert: Panni")

Kiírja az aktuális dobás eredményét és Panni győzelmét.

panni_gyoz += 1

Növeli Panni győzelmeinek számlálóját.

print(f"A játék során {anni_gyoz} alkalommal Anni, {panni_gyoz} alkalommal Panni nyert.")

Összegzi és kiírja Anni és Panni győzelmeinek számát a játék végén.

A kód:

import random

N = int(input("Hány alkalommal legyen feldobás? "))

anni_gyoz = 0

panni_gyoz = 0

for i in range(N):

     dob1 = random.randint(1, 6)

    dob2 = random.randint(1, 6)

    dob3 = random.randint(1, 6)

    osszeg = dob1 + dob2 + dob3

if osszeg < 10:

    print(f"Dobás: {dob1} + {dob2} + {dob3} = {osszeg} Nyert: Anni")

    anni_gyoz += 1

else:

    print(f"Dobás: {dob1} + {dob2} + {dob3} = {osszeg} Nyert: Panni")

    panni_gyoz += 1

print(f"A játék során {anni_gyoz} alkalommal Anni, {panni_gyoz} alkalommal Panni nyert.")


Vissza