
Kockák
Kockák
kockak.py
import random
Ez a modul lehetővé teszi véletlenszámok generálását.
N = int(input("Hány alkalommal legyen feldobás? "))
Bekéri a felhasználótól a dobások számát (N), és egész számként tárolja.
anni_gyoz = 0
panni_gyoz = 0
Inicializáljuk Anni és Panni győzelmeinek számlálóját 0-ra.
for i in range(N):
Egy ciklust indítunk, amely N alkalommal fut.
dob1 = random.randint(1, 6)
dob2 = random.randint(1, 6)
dob3 = random.randint(1, 6)
Generál három véletlenszámot (1-től 6-ig) a dobókockákra.
osszeg = dob1 + dob2 + dob3
Kiszámolja a három kocka számának összegét.
if osszeg < 10:
Pééééééééééééééééé Ellenőrzi, hogy az összeg kisebb-e, mint 10.
print(f"Dobás: {dob1} + {dob2} + {dob3} = {osszeg} Nyert: Anni")
Kiírja az aktuális dobás eredményét és Anni győzelmét.
anni_gyoz += 1
Növeli Anni győzelmeinek számlálóját.
else:
Ha az összeg 10 vagy annál nagyobb...
print(f"Dobás: {dob1} + {dob2} + {dob3} = {osszeg} Nyert: Panni")
Kiírja az aktuális dobás eredményét és Panni győzelmét.
panni_gyoz += 1
Növeli Panni győzelmeinek számlálóját.
print(f"A játék során {anni_gyoz} alkalommal Anni, {panni_gyoz} alkalommal Panni nyert.")
Összegzi és kiírja Anni és Panni győzelmeinek számát a játék végén.
A kód:
import random
N = int(input("Hány alkalommal legyen feldobás? "))
anni_gyoz = 0
panni_gyoz = 0
for i in range(N):
dob1 = random.randint(1, 6)
dob2 = random.randint(1, 6)
dob3 = random.randint(1, 6)
osszeg = dob1 + dob2 + dob3
if osszeg < 10:
print(f"Dobás: {dob1} + {dob2} + {dob3} = {osszeg} Nyert: Anni")
anni_gyoz += 1
else:
print(f"Dobás: {dob1} + {dob2} + {dob3} = {osszeg} Nyert: Panni")
panni_gyoz += 1
print(f"A játék során {anni_gyoz} alkalommal Anni, {panni_gyoz} alkalommal Panni nyert.")